Re-integratie via UWV

Voor werkzoekenden met een Ziektewet of arbeidsongeschiktheidsuitkering die extra ondersteuning nodig hebben, koopt UWV re-integratiediensten in bij re-integratiebedrijven. Enroute heeft als Blik op Werk gecertificeerd re-integratiebedrijf een overeenkomst met het UWV en biedt op maat gerichte individuele re-integratietrajecten aan voor klanten met een WIA, WGA, ZW, WAO of WA-jong uitkering. Lees hieronder hoe Enroute, in opdracht van het UWV, klanten ondersteuning kan bieden bij hun zoektocht naar passend werk. 

Voor werkzoekenden met een Ziektewet– of arbeidsongeschiktheidsuitkering die extra ondersteuning nodig hebben, koopt UWV re-integratiedienstverlening in bij re-integratiebedrijven. Enroute heeft als gecertificeerd re-integratiebureau een overeenkomst met het UWV en biedt op maatgerichte re-integratietrajecten aan.

Re-integratie op maat

Er verandert een heleboel als je je baan verliest. Werk bepaald voor een groot deel je leven. Het geeft ritme, voldoening en inkomen. Natuurlijk ga je zo snel mogelijk op zoek naar een nieuwe baan maar wat als dit tegenzit en de periode van werkloosheid toch langer duurt dan verwacht? Enroute helpt u bij uw re-integratie en biedt u een traject op maat. Voor het slagen van het traject staan snelheid, daadkracht en duidelijkheid voorop!

Typen klanten

De re-integratiediensten die het UWV inkoopt, zijn bestemd voor twee typen klanten. Voor beide typen klanten geldt dat door het UWV is vastgesteld dat zij beschikken over arbeidsvermogen.

  1. Klanten met een arbeidsongeschiktheidsuitkering (AG-uitkering)
    Het kan dan gaan om klanten met een WGA, WIA, WAO of Wajong uitkering.
  2. Klanten met een ziektewet uitkering (ZW-uitkering)
    Het kan dan gaan om flexwerkers (uitzendkrachten), klanten met een tijdelijke dienstbetrekking of ontslagwerklozen, die gedurende hun werkloosheidsperiode (WW-uitkering) arbeidsongeschikt raken. 

Typen diensten

Het UWV kent twee typen re-integratiediensten voor klanten met een AG- of ZW-uitkering.

  1. De re-integratiedienst 'Werkfit maken'
  2. De re-integratiedienst 'Naar werk'

1. De Re-integratiedienst ‘Werkfit maken'

Het UWV zet de re-integratiedienst 'Werkfit maken' in om klanten zodanig te versterken dat zij na het succesvol beëindigen van deze re-integratiedienst geschikt zijn om het werk te hervatten. Het gaat om het versterken van de klant zodat deze klaar is om (betaald) aan het werk te gaan.

De onderdelen waaruit het 'Werkfit maken' traject kan bestaan zijn:

  • Versterken van de werknemersvaardigheden;
  • Verbeteren van de persoonlijke effectiviteit;
  • Arbeidsmarktpositie in beeld brengen.


2. Re-integratiedienst 'Naar werk'

Onder de Re-integratiedienst 'Naar werk' vallen alle re-integratieactiviteiten die nodig zijn om de klant weer aan het werk te helpen. Doel van het traject is om uiteindelijk tot een passende baan in loondienst te komen of als zelfstandig ondernemer een eigen inkomen te genereren. Degene die begint aan het 'Naar werk' traject, moet ook daadwerkelijk in staat zijn om te beginnen met werken. Wanneer dit niet het geval is, komt de klant in aanmerking voor een 'Werkfit maken' traject.

Werkwijze

Besluit u om na het (vrijblijvende) kennismakingsgesprek met Enroute verder te gaan? Dan stelt u samen met uw persoonlijk coach een re-integratieplan op. UWV beoordeelt dit re-integratieplan. Zodra het plan is goedgekeurd, kunt u beginnen met het re-integratietraject.

Onze aanpak

Onze aanpak kenmerkt zich door een zeer persoonlijke benadering. Samen zoeken we tot op de bodem uit waar de klant vastloopt, waarbij de controverse niet wordt geschuwd. Daarbij wordt gekeken naar het totaalbeeld: wat geeft je energie, wat brengt je rust, wat zijn je beperkingen, wat zijn je mogelijkheden, wat zijn je valkuilen en wat zijn je kwaliteiten. Zo gaan we op zoek naar de passie en de drive. Als we die weer gevonden hebben, is dat de eerste stap “enroute” (op weg) naar een bevredigende werkomgeving. Meer informatie over onze werkwijze lees je op deze pagina.

Waarom Enroute?

  1. Begeleidt klanten met zowel fysieke als psychische problematiek
  2. Begeleidt de klant persoonlijk, individueel en op maat
  3. Ondersteunt de klant tijdens de beroepenoriëntatie
  4. Leert de klant assertief en effectief netwerken en solliciteren
  5. Plaatst de klant duurzaam door actieve jobhunting in diverse beroepsrichtingen
  6. Heeft een uitgebreid netwerk in diverse sectoren (om te jobhunten)
  7. Levert een effectieve nazorg

Bel, mail of kom langs!

Wilt u meer informatie over re-integratie? Bel, mail of kom langs voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Enroute is actief in regio van Haarlem, Amsterdam, Alkmaar, Beverwijk, Hoofddorp, Leiden en Utrecht. 

X
    Re-integratiedienst 'Naar werk

    Onder de Re-integratiedienst `Naar werk´ vallen alle re-integratieactiviteiten die nodig zijn om de klant weer aan het werk te helpen.  Doel van het traject is om uiteindelijk tot een passende baan in loondienst te komen of als zelfstandig ondernemer een eigen inkomen te genereren. Degene die begint aan het Naar werk traject, moet ook daadwerkelijk in staat zijn om te beginnen met werken. Wanneer dit niet het geval is, komt de klant in aanmerking voor een Werkfit maken traject.
De re-integratiediensten die het UWV inkoopt, zijn bestemd voor twee typen klanten. Voor beide typen klanten geldt dat door het UWV is vastgesteld dat zij beschikken over arbeidsvermogen. - See more at: http://enroutereintegratienl.cms.vnkmedia.nl/diensten/reintegratie-iro.html#sthash.UDxb9tmE.dpuf
Bel, mail of kom langs!

Wilt u meer informatie over re-integratie? Bel, mail of kom langs voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Enroute is actief in regio van Haarlem, Amsterdam, Alkmaar, Beverwijk, Hoofddorp, Leiden en Utrecht. 
Bekijk ook onze andere diensten
Over Enroute Website door VNK media en Daan Schaart © Copyright 2018 Enroute BV